fbpx

המלך ג׳ורג׳ 16, ירושלים

מרכז העיר ירושלים

054-656-32-66

לקבלת ייעוץ משפטי מיידי, חייגו!

המלך ג׳ורג׳ 16, ירושלים

מרכז העיר ירושלים

054-656-32-66

חייגו לקבלת ייעוץ משפטי מיידי

ראשון - חמישי 09:00-21:00​

נסייע לך לפתור כל בעיה משפטית

צבי שילה - עו״ד לצוואות וירושה בירושלים

משרד עו״ד בוטיק, בעלי ניסיון רב בכל הקשור בצוואות וירושה 

מתמחה בענייני ירושה וצוואות

איך אני יכול לעזור

משרדי נוסד בשנת 1988 והינו אחד מהמשרדים המובילים בירושלים לעל הקשור בצוואות וירושות, לרבות: עריכת צוואות, ייפוי כח מתמשך, קיום צוואות, ייצוג בערכאות בכל הקשור לסכסוכי צוואות וירושה ועוד.
במשך 32 שנות פעילות המשרד, ייצגנו מאות לקוחות בענייני ירושה וצוואות. כאשר במהלך תקופה זו צברנו ידע רב בנידון וניסיון עשיר.
אנו נשמח להתשמש בידע שצברנו עבורכם – הלקוחות שלנו, ומציעים שירותים רבים בתחום: עריכת צוואות, הגשת התנגדויות לקיום צוואה, קבלת צו קיום צוואה וקיום ירושה, ייצוג במקרים בהם המנוח לא הותיר אחריו צוואה ועוד.
לקריאה בהרחבה על המשרד לחצו כאן.

נוטריון בירושלים צבי שילה

מחפשים עו״ד לצוואות וירושה בירושלים?

דרכי פעולה בצוואות וירושות

על מה עלייך לחשוב לפני עריכת הצוואה

01

צעד ראשון לקראת הסדר

קבעו היום פגישת ייעוץ,. בהתאם למקרה שלכם, אני אסביר את השיקולים עליכם לקחת בחשבון בעריכת הצוואה 

02

עריכת הצוואה

לאחר שתחליטו על הדרך האופטימלית עבורכם לחלוקת הרכוש אכין עבורכם את כל המסמכים הנדרשים

03

צוואה מוגמרת

בסיום ההליך תסדירו את חלוקת הרכוש שלכם, לאחר ששקלתם והבנתם את כל האפשרויות ותבטיחו שכל רצונכם ייתגשם גם לאחר מותכם.

“אני ממליץ לכם לעשות סדר בחלוקת הרכוש העתידית שלכם, בשביל למנוע מחלוקות בקרב היקרים לכם”

עורכי דין מתמחים לכל הקשור בצוואות וירושה

כלל השירותים שלנו בתחום הצוואות והירושות

אנו מעניקים שירותים בנושא צוואות וירושות במשרדנו במרכז העיר ירושלים.

חשוב לדעת כי ישנן מספר סיבות שלפיהן ניתן לפסול צוואות ולכן ישנה חשיבות עליונה לנסח את הצוואה בליווי עורך דין.
במידה וישנו חשד שצוואה נוסחה שלא כדין זהו לא סוף הסיפור וניתן לתקוף את הצוואה בבית משפט ולהביא לפסילתה. 

מקרים נפוצים לפסילת צוואה

קבעו היום פגישת ייעוץ בנושא צוואות וירושה

בעניינים כה חשובים הקשורים בצוואות וירושות, אסור להתפשר. יש לקחת עו״ד מקצועי ובעל ניסיון שייתן לכם את השירות המשפטי הטוב ביותר.

סקירה של מושגים בסיסיים בצוואות וירושה

צוואות וירושה

צוואה מהי?

צוואה היא מסמך משפטי שמסדיר וקובע מה ייעשה ברכושו של אדם לאחר מותו. המקור החוקי אשר מסדיר וקובע מהי צוואה תקינה הינו חוק הירושה, תשכ"ה-1965. במידה ואדם לא הותיר אחריו צוואה תקינה וחוקית, החוק קובע כיצד יש לחלק את רכושו.
חלוקה זו נקראית ירושה על פי דין, אך צוואה חוקית ותקינה גוברת על הירושה לפי הדין.

מהי צוואה חוקית ותקינה?

החוק קובע שישנם ארבעה סוגי צוואות תקינות:

מסמך הכתוב כולו בכתב יד, חתום בכתב יד, כולל תאריך ופירוט מה ייעשה ברכושו של החותם. צוואה מסוג זה הינה קלה לביצוע על הנייר, אך פותחת פתח לטעויות משפטיות שייתכן ויובילו לפסילת הצוואה לאחר המוות של המוריש. זאת עקב דרישות צורניות ומשפטיות שיכולות לעלות כדי פגם ולכן אלא אם המוריש הכותב את הצוואה מכיר את החוק על בוריו סוג זה של צוואה אינו מומלץ לביצוע ויש להתוועץ עם עו״ד מומחה בצוואות וירושה על מנת להבטיח שרצון המוריש יתקיים.

מסמך זה צריך להיות בכתב עם תאריך וחתימת המוריש ולכלול חתימה של שני עדים. זהו הסוג הנפוץ ביותר לצוואה. ישנם מגבלות על העדים, לא כל אחד יכול לשמש כעד לצוואה (אדם אשר הצוואה תעניק לו זכויות לא יכול לערוך או להיות עד לצוואה), לכן ישנה חשיבות בהתייעצות עם עו״ד לצוואות וירושה בנוגע לזהות העדים.

צוואה נערכת בעל פה ולא בכתב והיא נאמרת לאדם המנויי בחוק (שופט, רשם או נוטריון) ואותו אדם עורך פרוטוקול לגביה ומאשר שהיא נערכה בפניו. השימוש בצוואה מסוג זה הינו נדיר יותר אך בשל היותי נוטריון הנני יכול לספק שירות זה.

כאשר אדם נמצא ברגעיו האחרונים במצב של ״שכיב מרע״ הוא יכול לצוות בעל פה בפני שני עדים את רצונו לגבי חלוקת רכושו, על העדים לערוך זכרון דברים ולהפקיד אותו אצל רשם לענייני ירושה בסמיכות רבה ככל הניתן לאמירת הדברים. אך אם חולף חודש מהרגע בו המוריש יוצא מסכנת חיים, תוקפה של צוואה זו בטל ויש להסדירה לאור אחד מהדרכים המנויות לעיל.

מהי צוואה הדדית בין בני זוג?

החוק קובע שכל אדם רשאי להחליט מה ייעשה ברכושו לאחר מותו לפי רצונו הבלעדי וללא כל השפעה חיצונית. אך ישנו חריג לכך בחוק שמקורו באינטרס הקיים בין בני זוג והצוואות שלהם.

החוק בא למנוע מצב בו בן הזוג אשר נפטר ראשון מוריש את רכושו לבן הזוג תוך כוונה שזה יוריש את רכושו לאחר מכן לילדיהם אבל לאחר שהרכישה מגיע לידי בן הזוג הוא משנה את הצוואה לאור רצונו ולא לאור רצונו של המוריש המקורי.
לכן החוק יצר ״צוואה הדדית״ אשר בני הזוג לא יכולים לשנות אותה אלא אם הם עושים זאת בחייהם תוך הודעה בכתב לבן הזוג. לאחר פטירתו של אחד מבני הזוג לא ניתן לשנות את הצוואה אלא אם בן הזוג שעתיד לקבל חלק מהירושה מסתלק קליל מכל זכויותיו.
אך בני הזוג יכולים לקבוע מנגנונים שונים מהקבוע בחוק ובהתייעצות עימי אני יוכל לייעץ ולערוך עבורכם את המנגנון המתאים ביותר. 

האם אפשר לבטל צוואה לא הוגנת?

יש להתייעץ עם עורך דין על מנת להגיש התנגדות לצוואה ולעשות זו במהירות.
ישנם מספר פגמים שעלולים לפסול צוואה כמו פגם בכשירות המוריש, פגם בצורת הצוואה (חוסר בחתימה לדוגמא), פגם בהוראות הצוואה (כמו הוראות שנוגדות את החוק או שמזכות את העדים לצוואה), פגם בנסיבות עריכת הצוואה (לדוגמא: צוואה שנכתבה תוך איום או סחיטה).

 

עורך דין מוביל המומחה בצוואות וירושה בעל ניסיון של מעל 32 שנים

מהו צו ירושה?

צו הירושה הוא צו משפטי, אותו מפיק הרשם לענייני צוואה ורק באמצעותו ניתן לחלק את רכושו של המנוח.
את צו הירושה נבקש במקרה בו המנוח לא הותיר אחריו צוואה תקפה והחלוקה תבוצע לפי הקבוע בדין.
במידה והשאיר המנוח צוואה החלוקה תתבצע לפי הצוואה והמבקש יגיש לבקשה לצו קיום צוואה. במידה וישנה צוואה אך היא אינה כוללת את כלל נכסי המנוח, יש לבקש צו ירושה בעבור הנכסים שאינם נכללים בצוואה והחלוקה תתבצע לפי הדין. מגיש הבקשה יכול להיות כל אדם אשר טוען לזכות בירושה ואת הצו נותן הרשם לענייני ירושה (בהליך אזרחי) או בית הדין הרבני (בהליך דתי אשר מצריך התייצבות בפני בית הדין ואת הסכמתם של כל היורשים).

מהו צו לקיום צוואה?

צו קיום הצוואה מאשר חוקית את הצוואה ונותן לה תוקף של פסק דין.
ללא צו זה לא תתבצע חלוקת הרכוש לאור הצוואה. בכדי לקבל את צו הירושה יש להגיש בקשה לרשם הירושה ולפרסם הודעה בעיתונות וברשומות.
הפרסום נועד לאפשר לאתר יורשים פוטנציאליים אשר עשויים להגיש התנגדות.

ההבדל בין צו ירושה לצו לקיום צוואה?

צו הירושה קובע מי הם היורשים על פי דין ואת זכויותיהם, בעוד צו קיום ירושה מאשר את צוואותו של המנוח אשר קבע לפי רצונו את היורשים ואופן החלוקה ביניהם של רכושו. 

 

חתימה על צוואה אצל עורך דין

סקירה קצרה של החוק בנושא חלוקת הזכויות בירושה כאשר לא קיימת צוואה

כאמור כאשר אדם לא הותיר אחריו צוואה חלוקת רכושו תתבצע לפי הקבוע בחוק הירושה.
חוק הירושה מחיל 2 מצבים שונים בכפוף לקיום בן/בת זוג* למנוח.

1. המנוח/ה הותיר/ה בן/בת זוג.

2. לא נותר/ה בן/בת זוג.

בן הזוג זכאי לקבל את המכונית המשותפת ואת החפצים ממשק הבית המשותף, כמו כן אם הותיר המנוח ילדים או הורים זכאי הבן זוג למחצית מרכושו ושאר הרכוש יחולק לפי המתואר מטה ואם לא הותיר אחריו ילדים או הורים זכאי בן הזוג לשני שליש מהרכוש והשאר יחולק לפי האמור מטה. במידה ולא נותר בן זוג למנוח כלל הרכוש יחולק לפי האמור מטה. 

* ייתכן וגם כאשר המנוח לא התחתן עם בת זוגו, היא תחשב כבת זוג לצורך חלוקת הרכושה ועל כך יש להתייעץ עם עו״ד מומחה לצוואות וירושה. 

בנוסף לכך החוק מגדיר 3 מדרגות קרבה כאשר החלוקה מתבצעת תמיד במדרגה הראשונה בה למנוח יש קרובים. 

מדרגה ראשונה – צאצאיו של המנוח (לא רק ילדיו אלא גם הילדים של ילדיו וילדיהם).

מדרגה שניה – הוריו של המנוח והילדים של הורי המנוח (לדוגמא: אחים, הורים,  אחיינים וכו׳) .

מדרגה שלישית – הורי הוריו של המנוח וילדיו (סבא וסבתא).

כאשר אם אין למנוח קרובים בכלל המעגלים ירושתו תעבור למדינה. אם באחד המעגלים ישנו יורש לא עוברים למדרגה הבאה והיורשים במדרגה מקבלים את הכל. 

עקרונות החלוקה והחלוקה בתוך המדרגות:

1. במדרגה הראשונה בה קיימים יורשים חיים, נעצור, לא נעבור למדרגה הבאה ורק היורשים במדרגה זו יהיו זכאים לרשת מנכסיו. בתוך המדרגה היורשים הקרובים ביותר ייקבלו את מלוא הזכויות והם לא ייעברו הלאה, אלא אם, אחד היורשים אינו בחיים. במקרה כזה תעבור זכותו ליורשיו לפי דין. אין כאן שאלה או בדיקה של מידת הקרבה האמיתית בחייו של המנוח בינו לבין ליורשים אלא רק בדיקה יבשה לפי ההגדרות הקבועות בחוק. 

2. כל מדרגה כוללת גם את ילדיהם של המוזכרים במדרגה – למשל אם המנוח הותיר אחריו בן ובת שנפטרה והותירה אחריה שני ילדים אז חלוקת רכושו תתבצע כך: מדרגת הקרבה הראשונה היא ילדיו אזי הבת והבן שלו זכאים ל-50% כל אחד מרכושו אך משום שביתו נפטרה הזכות שלה עוברת לילדיה (נכדי המנוח) וכל אחד מהם זכאי לקבל 25% שהם מחצית מהזכות של אימהם. במידה ולמנוח אין ילדים ונכדים ונותר רק נין הוא ייקבל את כל הירושה. במידה ולנפטר אין כלל צאצאים אז נעבור למדרגה השניה והוריו יקבלו את הירושה בחלקים שווים גם אם יש לו אחים, אם נניח הוריו נפטרו ונותרו למנוח 3 אחיות אז האחיות יהיו זכאיות לשליש אכל אחת מרכושו. 

3. הירושה מתבצעת בחלקים שווים – חלוקת הירושה בין יורשים אשר משתייכים לאותה מדרגה מבוצעת בחלקים שווים, ישנן חריגות כאשר מדובר באחים חורגים שיש להכיר משום השפעתן המכרעת על אופן החלוקה. 

מחפשים עורך דין לצוואות וירושה בירושלים?

הגעתם למקום הנכון: קבעו עוד היום פגישת ייעוץ היום להסדרת הצוואה וקבלת ליווי משפטי בענייני הירושה

נגן וידאו

עורך דין לעריכת צוואה בירושלים | עורך דין לצוואות בירושלים | עורך דין לסכסוכי ירושה | עורך דין לטיפול בירושה בירושלים | עורך דין צוואות בירושלים | עו״ד לצוואות בירושלים | עו״ד ירושה ירושלים

דילוג לתוכן